Brain Storming nyelvtanulási segédletei

BRAIN STORMING több mint 20 éves nyelvoktatási és fordítói tapasztalata és gyakorlata által kiérlelt módszerek és segédletek tárháza.

Friss topikok

Az angoltanulásról jut eszembe… (1) - avagy: tanulságos szösszenetek az angolóráimról... ):o)

2012.09.19. 00:17 aforizmágus

http://www.superiorsilkscreen.com/323-368-large/i-m-not-just-crazy-i-m-a-teacher.jpg-   Mit jelent az, hogy NOW? /nAu/

-   MOST nem jut az eszembe.

***

A most induló sorozatban szeretném az olvasóimmal megosztani azokat az élményeket és talányokat, amik a nyelvtanítás közben felvetődnek, akár részemről, akár a tanítványaim részéről. Részint azért is, mivel ezek tanulságul szolgálhatnak másoknak, különösen az angolul tanulóknak, részint pedig azért is, mert számos olyan érdekesség esik meg a nyelvórákon, amikről tankönyvekben nem lehet olvasni, és az intézményesített oktatás keretein belől nem esik szó róluk.

Igyekszem jelen sorozat esetében is egyszerre emészthető formában és terjedelemben közreadni a témával kapcsolatban felmerült gondolataimat.

***

Bevezetésként rögtön a BS-Keyword módszer* egyik egyszerűsített formájára hoznék néhány példát, amik részben valóban elhangzottak az óráimon, néhányat azonban direkte jelen íráshoz „költöttem”. Bíztatok minden tanulót, hogy bizonyos szavakat akár ezzel a módszerrel gyakoroljon be.

Jelen módszer lényege, hogy az adott szót belefogalmazzuk abba a mondatba, vagy minidialógusba, amiben a szó jelentése felmerül, úgy, hogy a szó éppen tanulandó jelentését is belefoglaljuk. Mindezeket tökéletesen elegendő szóban gyakorolni.

 ***

-   Mit jelent az, hogy „I don’t know.”? /ájdonnÓ/

-   Nem tudom.

-   Köszi!

 ***

Ebből a mondatból minden szót ismerek, DE a BUT nem jut az eszembe! /bát – rövid á-val!/

 ***

Engem most az érdekel, hogy itt mit jelent a ME! /mÍ/

 ***

A TOO –t TÚL gyakran keverik össze a TO –val, és a TWO –val IS. /tÚ, tu, tÚ/

 ***

Nem tudom azt, hogy mit jelent az hogy IT.

 ***

MI még nem tanultuk azt, hogy mit jelent a WE. /wí/

 ***

Soha az életbe nem fogom megtanulni, hogy a LIFE és a LIVE között mi a különbség, még ha 100 évig is élek! /lÁjf; liv/

 ***

A LOVELY egy kedves és szép hangzású szó. /lávli/

 ***

A FROM hasonló formájú, mint a FORM, de ebből még nem tudok meg sokat erRŐL a szóról. /frAm; fÓm/

 ***

-   Mit jelent az, hogy NOW? /nAu/

-   MOST nem jut az eszembe.

 ***

Mit kell CSINÁLNI a DO –val a jelen idejű kérdésekben? /dÚ/

 ***

-   OUCH, I’ve cut myself!”. Mit jelent ebben a mondatban az OUCH? /Aucs, ÁjvkátmÁjszElf/ (=’Jajj, megvágtam magam!’)

-   JAJJ, ez sose jut az eszembe!

 ***

Az óra VÉGén még beszélünk az END jelentéséről! /=end/

 ***

No, így már TISZTA és VILÁGOS (=érthető) a CLEAR jelentése? /kliŐ/

 ***

A LEARN jelentését mindenképpen meg kell TANULNI! /lŐn/

 ***

Az érzékszervi észlelés és az akaratlagos figyelem a nyelvben is meghatározóan különbözik. Ha MEGNÉZzük pl. a LOOK és a SEE jelentéseit, akkor LÁThatjuk, hogy … /luk; szÍ/

 ***

-   Tudod, hogy mit jelent a NEARLY? /niŐli/

-   Hm… ’közelben’?

-   Nem, de MAJDNEM eltaláltad, KÖZEL voltál hozzá!

 ***

-   Hogyan lehet bemutatni pl. a WATCH igei és főnévi jelentését?

-   Úgy, hogy pl. (merven) FIGYELed a KARÓRÁdat.

****

Folyt. köv.

Szólj hozzá!

Címkék: humor angol példamondatok BS-keyword

A bejegyzés trackback címe:

https://bsnyelvtanfolyam.blog.hu/api/trackback/id/tr324787081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.