Brain Storming nyelvtanulási segédletei

BRAIN STORMING három évtizedes nyelvoktatási és fordítói tapasztalata és gyakorlata által kiérlelt módszerek és segédletek tárháza.

Bejegyzések

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Speciális angol-magyar, nyelvhelyességi fordítási-fogalmazási gyakorlatsor (1.) (183 mondatpár)

2015.02.28. 02:23 aforizmágus

  1. Ne csináld / tedd!

do Don’t that!

 

  1. Van valami a zsebedben?

Is pocket? in something your there

 

  1. Sokat gondolok a barátaimra.

lot. think a of I friends my

 

  1. 7.30-kor megyünk iskolába.

school We at to go 7.30.

 

  1. Nyáron kb. tízkor ébredek (fel).

I at up ten. In wake summer about

 

  1. Bekapcsolom a TV-t minden nap.

I TV day. switch on every the

 

  1. Egy órával ezelőtt a farmon voltam.

farm ago. an the was hour I at

 

  1. Mi mind egy versenyen voltunk.

at all We competiton. were a

 

  1. Kedden van rajzóránk.

Tuesday. We on Art have

 

  1. Kérdezd meg (őt), mennyi az idő / hány óra van.

Ask time what the him is!

 

  1. Csészéből iszok teát.

from I cup. tea a drink

 

  1. A mai egy szép nap.

Today is nice day. a

 

  1. Tojást ettem reggelire.

for breakfast. ate eggs I

 

  1. A történet befejeződött / vége van.

story has The ended.

 

  1. A lovaglás jó szórakozás.

fun. is horses Riding

 

  1. Volt két nyulam.

rabbits. had two I

 

  1. Én vagyok a legjobb barátja / barátnője.

I best her am friend.

 

  1. Hé! Az az enyém!

mine! Hey! That’s

 

  1. Én nagyon (jól) ismerem.

know I very him much.

 

  1. Ez a tea nagyon forró (nekem ahhoz), hogy megigyam.

drink. me is very This to tea for hot

 

  1. Az anyukámnak jó állása / munkája van.

My good a mother has job

 

  1. Ne légy őrült és hülye.

mad be Don’t stupid. and

 

  1. Májusban születtem.

born was in I May

 

  1. Menjünk ki innen.

of out Let’s go here

 

  1. Nem tudok fizetni – nincs pénzem.

no pay I – I have can’t money

 

  1. A kakaó gubókban / gumókban fejlődik / nő.

grows Cocoa in pods.

 

  1. Szeretek futni. Jó futni.

It’s running. good like to I run.

 

  1. Az ég gyönyörű.

The beautiful. sky is

 

  1. Ne nézz (bele) a napba!

into Don’t the look sun.

 

  1. Nem eszek konzerv-ételt.

eat food. tinned I don’t

 

  1. Ez egy túl(ságosan) nehéz doboz / láda és én meg túl(ságosan) fáradt is vagyok felemelni.

/ ahhoz, hogy felemeljem.

tired, too am It’s to and it. too heavy lift box too, I a

 

  1. Van egy fészek a fa tetején.

is tree. the a on of top There the nest

 

  1. Az anyukám kocsival visz minket iskolába.

mother school car. takes by My to us

 

  1. A II. Világháború régen / hosszú idővel ezelőtt volt.

a War time ago. World II long was

 

  1. A medence széle / pereme vizes / nedves.

pool The is edge the wet. of

 

  1. Visszament az állomásra / pályaudvarra.

to station. the She back went

 

  1. Az autó a kanyarban van.

bend. the round car The is

 

  1. Ne fújd ki/bele az orrod az asztalterítőbe!

Don’t nose blow into tablecloth! the your

 

  1. Hagyd abba a hülyéskedést!

stupid Stop being!

 

  1. Kapott egy szülinapi tortát (rajta) gyertyákkal.

cake birthday a on She it. candles got with

 

  1. Kérlek, küldj (nekem egy) képeslapot L.A.-ből.

L.A. from Please postcard me send a

 

  1. Bement a bankba.

He bank. the went into

 

  1. Mérges vagy? Ne gyere közel(ebb)!

come you near! angry? Are Don’t

 

  1. Hideg van, (ha)bár július van.

July. cold outside, it’s though It’s

 

  1. Milyen gyakran fésülöd a haja? – Nem túl(ságosan) gyakran.

too – comb often. your How do often you hair? Not

 

  1. Mi a mai dátum? / Hanyadika van ma?

the What’s today? date

 

  1. Tudsz dobolni / dobon játszani?

drum? you play Can the

 

  1. Ne vedd rá, hogy eljöjjön!

make come! Don’t him

 

  1. Kopogtass az ajtón, kérlek / légy szíves!

please! the Knock door,

 

  1. Japán keletre / kelet felé van.

to east. the is Japan

 

  1. A hajam szőke.

hair fair. is My

 

  1. Ősszel lehullanak a levelek.

autumn fall. In leaves

 

  1. Az angolok szeretik a halat és a sült krumplit.

chips. like The English and fish

 

  1. Van ennivaló itthon / otthon?

there Is any food at home?

 

  1. A gólyák békát esznek.

eat Storks frogs.

 

  1. A játéknak vége és vesztettem.

over, lost. The and I game is

 

  1. Sok virág nő(vekszik) / terem a kertemben.

grow garden. flowers A my of lot in

 

  1. Segítettem egy idős hölgynek tegnap.

lady I old yesterday. helped an

 

  1. Elfutni elfuthatsz, de elbújni nem bújhatsz!

can run, but hide! You can’t you

 

  1. Tartsa a vonalat!

line, Hold the please!

 

  1. Érezd magad otthon, de ne túlságosan!

not at too much! Feel home, but

 

  1. Július általában / rendszerint meleg.

hot. usually July is

 

  1. A névnapom júniusban van.

nameday in is My June.

 

  1. Épphogy csak elértem a buszt.

bus. caught the just I’ve

 

  1. Sokat tudok a történelmünkről.

our know a I of history. lot

 

  1. (Nekem) sok virág(om) van a szobámban.

lot my room. of a flowers I have in

 

  1. Késő este / éjszaka elmentem sétálni.

night. went walk I late a for at

 

  1. Szeretem az olyan sütiket, mint amilyeneket ő csinál.

she like cakes makes. like the I

 

  1. Imádom / nagyon szeretem a gyümölcsfagyit.

fruit love I icecream.

 

  1. Szeretek ebben a városban élni.

I this living town. in like

 

  1. Érezd magad otthon, de csak otthon!

only at yourself but at home! home, Make

 

  1. A Mars egy kicsi és ismeretlen bolygó.

planet. and unknown a Mars small is

 

  1. Sokféle leves van az étlapon.

the soups many of There are kinds menu. on

 

  1. A tehenek adják nekünk a tejet.

give Cows us milk.

 

  1. Van egy bolt a házunkhoz közel / a házunk mellet / közelében.

a our near house. shop There is

 

  1. A hattyúknak hosszú nyaka van.

necks. long Swans have

 

  1. Legközelebb / Következő alkalommal kapni fogsz egy nagy pofont.

slap. get a large Next you’ll time

 

  1. Nem tudom kinyitni az ajtót – be van zárva.

open can’t door I locked. the it’s

 

  1. Túl vagyok a 30-on. / Elmúltam 30 éves.

I am thirty. over

 

  1. Szép, nagy körték vannak a fán.

tree. and the nice in are pears There big

 

  1. Szeretem a borsólevest.

pea I -soup. like

 

  1. Felveszem a könyvet a földről / padlóról.

floor. up the book I pick the from

 

  1. Fáj a fejem (=fejfájásom van) – adj nekem egy pirulát.

pill! give have a I – me headache a

 

  1. Írtam egy verset – érdekel?

are poem I interested? a wrote you

 

  1. Ne ugorj! Nincs víz a medencében.

in There water jump! isn’t the pool. Don’t

 

  1. A verseny hosszú és fárasztó volt.

tiring. The was long race and

 

  1. Esik (az eső) – vinned kellene egy esernyőt.

take – It’s an raining umbrella. should you

 

  1. Ez túl jó (ahhoz), hogy igaz(i)/valódi legyen.

be good It’s to too real.

 

  1. A gazdag emberek szeretik a pénzt – a szegények is!

ones Rich people poor money like– too!

 

  1. Tudok biciklizni, de nem tudok lovagolni.

can I not but ride a bike, horse! a

 

  1. Csillagok vannak az égen.

the are stars There sky. in

 

  1. Nem jó akkor autózni / vezetni, amikor havazik vagy hó van az utakon.

is drive there snowing, snow It it’s when isn’t on the or good roads. to

 

  1. Van (egy kis / valamennyi / némi) pénzem, de nem elég.

not got money, but some enough. I’ve

 

  1. Otthon maradtam / voltam / tartózkodtam, mert beteg voltam.

I stayed I home, at ill. was because

 

  1. Egy nyuszifarok van a kulcstartómon.

key-ring. on a bunny-tail There is my

 

  1. „Vedd el, vagy hagyd ott!” / (Tetszik, nem tetszik, ez van.) / „Eszed, nem eszed, nem

kapsz mást!”

it! leave or it Take

 

  1. Mennyibe kerül (az)?

How that? much is

 

  1. A (lány)testvéreim itt laknak, de ritkán látogatom meg őket.

but rarely visit My here, them. sisters live I

 

  1. Szükségem van egy pici dobozra, hogy a gyűrűimet tartsam benne.

a box my tiny to in I rings keep need it.

 

  1. A macska felmászott a fára.

climbed up the tree. cat The

 

  1. Egy autó visszafordult előttem.

in me. front car of turned A back

 

  1. Van egy tájkép a falon.

There on wall. is a landscape the

 

  1. Holnap úszni akarok.

to I tomorrow. want swim

 

  1. Nyáron papucsot viselek / hordok.

summer. I in wear slippers

 

  1. Múlt héten nyaralni voltam.

Last was holiday. on week I

 

  1. Hol voltál / voltatok tegnap?

Where you were yesterday?

 

  1. Nyugat-Európa nagyon fejlett.

West-Europe developed. very is

 

  1. Napok óta nem volt szél. / A szél nem fúj (már) napok óta. / Az idő nem szeles (már)

napok óta.

hasn’t days. been hasn’t / for It wind wind days. / There The been for blowing windy days. been hasn’t for

 

  1. A barátnőddel voltál?

you with your Were girlfriend?

 

  1. A kutya azt mondja: vau!

dog The woof. says:

 

  1. Szeretnék az idén dolgozni.

work to this I would like year.

 

  1. Ez az év eddig nehéz volt.

so far. This has a year hard been

 

  1. Vacsora után lefeküdtem/elmentem aludni.

I to After went sleep. dinner

 

  1. Már megint nem emlékszem.

can’t rememben I again!

 

  1. Jobbkezes vagyok.

I right-handed. am

 

  1. Húsvét áprilisban van.

in April. Easter is

 

  1. Jövő héten megyünk a strandra/ (homokos) tengerpartra (Egyiptomba).

to (in Egypt). we beach the going Next week are

 

  1. Utálom a babot.

beans. I hate

 

  1. (Ő) Hülye. (Valami) Problémája van az agyával.

He is with problems some brain. his stupid. has He

 

  1. Anyán kenyeret sütött.

bread. baked mother My

 

  1. Anyám állandóan vizet iszik.

mother water. My is drinking always

 

  1. Nagypapa minden nap vezet / autózik.

every day. Grandpa drives

 

  1. Egy kosarat viszek (a kezemben) a piacra menet.

carry going market. I to the basket a

 

  1. Leültem egy székre és elaludtam.

down I sleep. and chair sat to on a went

 

  1. Jövőre Kínába megyünk nyaralni.

to holiday. year for go a Next will China we

 

  1. Mennyire tiszta a házad?

is your How house? clean

 

  1. Elmentem megmászni a M.B.-t.

to went Blanc. climb I Mount

 

  1. A felhők adják a vizet.

water. give Clouds

 

  1. Lali, a barátom barátja, egy bohóc.

friend, my is a clown. Lali, friend’s

 

  1. Szeretem a hideg kakaót.

cocoa. cold like I

 

  1. Minden szabadság / szünidő véget ér egy nap(on).

ends holiday day. a Every

 

  1. Az 5. évfolyamba megyek szeptemberben.

will year in fifth I go to September. the

 

  1. Apám 50 éves.

is years old. father fifty My

 

  1. Az első háziállatom egy kutya volt.

a pet first My was dog

 

  1. A kenyér lisztből készül.

is made of Bread flour

 

  1. Keresztapám elmúlt / több mint 40 (éves).

over My forty. is godfather

 

  1. Szeretem a friss gyümölcsöt.

fresh like I fruit.

 

  1. Félek a szellemektől.

of afraid I’m ghosts.

 

  1. Van egy üvegasztalom.

glass-table. have a I

 

  1. A nyaralásom nagyszerű volt!

holiday was great. My

 

  1. A méz nagyon édes és ragadós.

sweet and sticky. Honey very is

 

  1. A szüleim egy hotelben szálltak meg.

My parents hotel. a stayed at

 

  1. Nekünk egy nagy, sokszobás házunk van.

a many rooms. house with big We have

 

  1. Még sohasem voltam Olaszországban, de szeretnék elmenni.

Italy, to to like but I go. haven’t ever been I’d

 

  1. Japánban a japánok szorgalmasak.

In the Japan hardworking. are Japanese

 

  1. Kenyában mindig meleg van.

It’s in hot always Kenya.

 

  1. Tegnap később feküdtem le, mint tegnapelőtt.

bed the later before yesterday. went I Yesterday than to day

 

  1. A repülőm 8-kor indul. (megy el)

plane at is 8. leaving My

 

  1. A teherautónak nagy raktere van.

bay. a cargo The has large lorry

 

  1. Kb. egyszer eszek halat ebédre egy hónapban.

I about for a once month. fish lunch eat

 

  1. Varázslatos tájakat láttam külföldön.

saw I abroad. views magical

 

  1. A fivérem / fiútestvérem / bátyám márciusban született.

born March. brother My in was

 

  1. Utáltam a matekot a középiskolában.

maths secondary I hated school. in

 

  1. Egy méter hetven vagyok.

seventy. metre one I am

 

  1. Az unokatestvérem lánya 9 hónapos.

is months old. daughter My cousin’s 9

 

  1. Nem hallgatok zenét, amikor tanulok.

I’m music listen I to don’t when learning.

 

  1. Sosem eszem mákot.

poppy-seed. I eat never

 

  1. Nem emlékszem mi történt e hónap 9.-én.

I the this can’t what on happened rememben month. ninth

 

  1. A járművek nagy zajt csapnak az utcánkban.

in Vehicles street. make our noise much

 

  1. A barátaim északra mentek, a hegyekbe.

the to north. friends mountains went the to My

 

  1. Kidobtam a felesleges hulladék papírt az íróasztalomról.

waste-paper threw out my from I desk. unnecessary the

 

  1. Van egy őszibarack az ágyam alatt.

a There my bed. under is peach

 

  1. Sok kép van a telefonomon.

pictures of a I in phone. my lot have

 

  1. Szeretek zongorázni, de nem szeretem a szolfézst.

playing like but I the don’t like solmization. piano, I

 

  1. Még soha nem utaztam repülőn.

plane. I have a travelled on never

 

  1. Szeretem az esős időjárást.

rainy like I weather.

 

  1. Szeretek lazítani a Tisza mellett.

I next Tisza. River like relaxing to

 

  1. Szeretne egy kis salátát?

some you Would salad? like

 

  1. Rázzunk kezet!

shake hands! Let’s

 

  1. Az ékszerem fényesen csillog.

brightly. My jewellery is shining

 

  1. Az érmeim csillogók.

shiny. medalls My are

 

  1. 6. voltam az úszóversenyen pillangóban.

I race in swimming the in was batterfly-style. sixth

 

  1. Anyukám tegnap volt 60 éves.

yesterday. mother sixty My was

 

  1. A barátnőm Dél-Afrikában él.

friend lives South-Africa. My in

 

  1. A T-d-F Spanyolországba megy.

to goes The Spain. Tour-de-France

 

  1. Sok gyertya áll a tortán.

of the cake. stand A on lot candles

 

  1. Azonnal indulok a moziba!

to right cinema start I’ll the now!

 

  1. Szeretem a véresen sült sztéket.

rare. like I fried stake

 

  1. Nem szeretem a cukrot, de szeretem a gyümölcsöt.

fruit. like I sugar, don’t I like but

 

  1. Szeretek úszni, amikor süt a nap / napos idő van / napos az idő.

I like it’s swimming, when sunny.

 

  1. Az asztal a sarokban van.

in is table the The corner.

 

  1. Hányszor mosol fogat általában egy nap?

a you day? teeth many times How your do clean usually

 

  1. A 10. órám német.

My lesson is German. tenth

 

5 komment

Címkék: fordítás angol nyelvtan angol tananyag példamondatok fogalmazás középfok gyakorló szöveg

A bejegyzés trackback címe:

https://bsnyelvtanfolyam.blog.hu/api/trackback/id/tr417227025

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása