Brain Storming nyelvtanulási segédletei

BRAIN STORMING három évtizedes nyelvoktatási és fordítói tapasztalata és gyakorlata által kiérlelt módszerek és segédletek tárháza.

Bejegyzések

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

Kommunikatív alapmondatok - IV.(901-1129)

2021.09.06. 14:11 aforizmágus

  1. Dobjon be néhány érmét a készülékbe.
  2. Egyáltalán nem érdekel a véleményed.
  3. Gondolta, hogy ilyen nagy a Balaton?
  4. Kár, hogy nem maradhatok tovább itt.
  5. Légy szíves elolvasni ezt a levelet!
  6. Legyen szíves, nyissa ki a táskáját!
  7. Lehetetlen, hogy estére kész legyen.
  8. Már otthon lesz. Hívd fel nyugodtan!
  9. Megváltozott a táviratok díjszabása.
  10. Most valami mást szeretnék kérdezni.
  11. Nem emlékszem, becsuktam-e az ajtót.
  12. Nem felejtette el, hogy ötkor várom?
  13. Nem nyugtalankodsz a gyerekek miatt?
  14. Nem vagyok állandóan Magyarországon.
  15. Péter, ez a szomszédom, Kiss István.
  16. Szeretnéd tudni, hogy ki az a férfi?
  17. Szomorú vagyok, hogy el kell menned.
  18. Tamás zavarba jött, és elvörösödött.
  19. Tudja, hogy ez a legjobb magyar bor?
  20. Ugye nem tudod, nyitva van-e a bolt?
  21. Vacsora előtt ittunk egy pohár bort.
  22. Válasszon egy Internet-szolgáltatót!
  23. 100 ezer forintot szeretnék felvenni.
  24. A csoportunk hat órakor indul tovább.
  25. Akkor már napok óta egyre csak esett.
  26. Amikor csengettek, éppen zuhanyoztam.
  27. Az öcsém meg tudja javítani a rádiót.
  28. Az órának nem kell unalmasnak lennie.
  29. Azt mondtad, hogy “paprikás krumpli”?
  30. Bízom benne, hogy átmegyek a vizsgán.
  31. Bizonyára fáradt vagy az utazás után.
  32. Ez az ember még él, hívja a mentőket!
  33. Három napot a tengerparton töltöttem.
  34. Kecskemét környékén sok barack terem.
  35. Legyen szíves becsomagolni az üveget!
  36. Legyen szíves, ellenőrizni az olajat!
  37. Lehetséges, hogy másik géppel jönnek.
  38. Ma nem főzök, étteremben vacsorázunk.
  39. Mi lenne, ha megvennénk ezt az autót?
  40. Nem felejtettem el a születésnapodat.
  41. Nem furcsa, hogy egyedül akart menni?
  42. Nem lehetetlen, hogy már megérkezett.
  43. Nem lehetséges, hogy már megérkezett?
  44. Nem meglepő, hogy jól beszél németül.
  45. Nincs kedved eljönni hozzánk ma este?
  46. Nos, szerintem ez éppen fordítva van.
  47. Ugye igaz, hogy ez a könyv nagyon jó?
  48. 1994-ben végeztem a műszaki egyetemen.
  49. A és B között a távolság 25 kilométer.
  50. A fűtést a szobában lehet szabályozni.
  51. Délután ötig mindennap foglalt vagyok.
  52. Ebben az országrészben nincs sok gyár.
  53. Egészen biztos vagyok, hogy ő volt az.
  54. Egy érett almát apró darabokra vágunk.
  55. Egyáltalán nem lep meg, hogy itt vagy.
  56. Egyetlen egyszer voltam Svédországban.
  57. Elég rosszul nézel ki. Nem vagy beteg?
  58. Furcsa, hogy még mindig nincsenek itt.
  59. Gizi már hetek óta a barátjánál lakik.
  60. Hetente kétszer takarítjuk a szobákat.
  61. Hétfő délutánra befejezem a fordítást.
  62. Kár, hogy nem kaptad meg az engedélyt.
  63. Két másodosztályú jegyet kérek Pécsre.
  64. Köszönöm, de ebből a borból nem kérek.
  65. Legalább három szobára van szükségünk.
  66. Legyen szíves adni egy telefonkártyát.
  67. Legyen szíves beváltani ezt a csekket!
  68. Legyen szíves, megjavítani a kormányt!
  69. Légy szíves kicsit lassabban beszélni!
  70. Ma nagyon hideg van. (Öltözz melegen!)
  71. Magyarországon nincsenek magas hegyek.
  72. Minden pénteken összejövünk a klubban.
  73. Minden reggel futok néhány kilométert.
  74. Nem akar jelentkezni titkárnőképzésre.
  75. Nem emlékszik rá, hogy kik voltak ott?
  76. Nézze csak! Itt van például a futball.
  77. Sajnos nem értettem, hogy mit mondott.
  78. Sajnos nem értettem, hogy mit mondtál.
  79. Szeretnék a legkorábbi vonattal menni.
  80. Tegnap vettem két CD-t. (Ejtsd: cédét)
  81. Annyi szótár kell, ahány vizsgázó lesz.
  82. Biztos vagy benne, hogy ez a víz iható?
  83. Bocsánat, asszonyom. Hol van a pénztár?
  84. Délelőtt szünet nélkül cseng a telefon.
  85. El kell mondanom valamit a családomról.
  86. Elfelejtettem, hova tettem a kulcsomat.
  87. Elmegy a sarokig, és ott jobbra fordul.
  88. Először egy fogadáson találkoztam vele.
  89. Emlékszel, hogy beszéltél-e akkor vele?
  90. Én (a helyedben) várnék még egy kicsit.
  91. Félek, hogy elveszik a jogosítványomat.
  92. Hogy lehet kikapcsolni központi fűtést?
  93. Jobban szeretem a sört (, mint a bort).
  94. Két héten belül válaszolok a leveledre.
  95. Köszönöm, (nagyon) jól (vagyok). És ön?
  96. Köszönöm, (nagyon) jól (vagyok). És te?
  97. Láthatnám, kérem a félárú igazolványát?
  98. Legyen szíves, kérem, várni egy kicsit!
  99. Lehet, hogy találunk olcsóbb szállodát.
  100. Ma este egy jó filmet adnak a kettesen.
  101. Nem fél attól, hogy elromlik a kocsija?
  102. Nem felejtetted el megetetni a macskát?
  103. Nem valószínű, hogy holnap jó idő lesz.
  104. Remélem, hogy holnap délre kész leszek.
  105. Szükségem van egy névre szóló nyugtára.
  106. Talán elfelejtett válaszolni a levélre?
  107. Tényleg azt gondolod, hogy rossz a fék?
  108. Tudna később hívni, Lengyel kisasszony?
  109. Vettem tíz, azaz húsz doboz cigarettát.
  110. A lakásokhoz közös úszómedence tartozik.
  111. Álljunk meg egy kicsit, hányingerem van.
  112. Az előadás 10 perccel ezelőtt kezdődött.
  113. Balra fordul, és elhalad a múzeum előtt.
  114. Bejelentette már a rendőrségen a lopást?
  115. Délelőtt mindig bent vagyok a kórházban.
  116. Engedje meg, hogy bemutassam a férjemet!
  117. Ez azt jelenti, hogy nem fognak eljönni?
  118. Félárú menettérti jegyet kérek Szegedre.
  119. Ha arra járok, egyszer beugrom hozzátok.
  120. Ilyen esetben fontos, hogy időben szólj.
  121. Képtelen vagyok elolvasni ezt a levelet.
  122. Kérdezze meg a talált tárgyak osztályán!
  123. Ki hitte volna, hogy meg tudja csinálni?
  124. Kíváncsi vagyok, hogy kész lesz-e időre.
  125. Legyen szíves kicsit lassabban beszélni!
  126. Magyarországon kevesen viselnek kalapot.
  127. Mihelyt megérkezel, küldj egy táviratot!
  128. Mit szólsz hozzá, hogy nyertem a lottón?
  129. Ne felejtsd el, hogy nincs elég pénzünk!
  130. Nem vagyok biztos, de azt hiszem, eljön.
  131. Ő nem volt ott, így kivettem a pénzt én.
  132. Bors János a saját gazdaságában dolgozik.
  133. Egyáltalán nem vagyok biztos, hogy eljön.
  134. Hányas peronról indul a vonat Debrecenbe?
  135. Jó lenne, ha jobban vigyáznál a táskádra.
  136. Középre, vagy inkább előre kéri a jegyet?
  137. Ő az, aki tegnap délelőtt keresett téged.
  138. Szeged 200 kilométerre van (Budapesttől).
  139. Tegyük be a bőröndöket a csomagmegőrzőbe!
  140. Tudna mutatni egy világoskék vászoninget?
  141. Azt kérdeztem, hogy “hol akar megszállni”.
  142. Ez a kés nagyon éles. (Meg ne vágd magad!)
  143. Kíváncsi vagyok, meddig lesz elég a pénze.
  144. Nem vagyok kíváncsi, hogy kik lesznek ott.
  145. Sajnálom, de idén nem tudlak meglátogatni.
  146. Egy svéd–magyar vegyes vállalatnál dolgozom
  147. Hol ezt, hol azt mondja, egyszóval hazudik.
  148. Inkább találkozzunk egy későbbi időpontban!
  149. A múlt évben kétszer is betörtek az irodába.
  150. Szeretném ajánlottan feladni ezt a csomagot.
  151. És akkor kinyílt egy olyan izé … egy szelep.
  152. Ezen a vidéken nagyon olcsók a szántóföldek.
  153. Ezt az összeget a másik számlámra teszem be.
  154. Hogy mondják magyarul azt, hogy “Well done”?
  155. János az új barátnőjével fog jönni a bulira.
  156. Legfeljebb százezer forintba kerül ez a gép.
  157. Legyen szíves kapcsolni a 25-74-es melléket!
  158. Szeretnék mondani valamit a nyelvtanulásról.
  159. Többször csengettem, de nem nyitottak ajtót.
  160. A portás azt mondja, hogy nincs szabad szoba.
  161. Havonta 60 ezer forintot költök élelmiszerre.
  162. Igazán sajnálom, hogy nem sikerült a vizsgád.
  163. Itt mennyi a megengedett legnagyobb sebesség?
  164. János visszakísérte a partnerét az asztalhoz.
  165. Mennyire vagy biztos, hogy lesz szabad szoba?
  166. Önnek mi az álláspontja (ezzel kapcsolatban)?
  167. A bátyámat tegnap éjszaka kirabolták az utcán.
  168. A gimnázium tulajdonképpen középiskola, ahol …
  169. Május elején lesznek a parlamenti választások.
  170. Professzor úr, bemutathatom Fodor kisasszonyt?
  171. Érkezés után a recepción átvehetik a kulcsokat.
  172. Ezt angolul úgy mondjuk, hogy “do it yourself”.
  173. Jó lenne tudni, hogy mikor ér véget az előadás.
  174. (Neked) mi az álláspontod (ezzel kapcsolatban)?
  175. Vegye figyelembe, Debrecen sokkal messzebb van!
  176. 1986-ban férjhez mentem. Két év múlva elváltunk.
  177. 1986-ban férjhez mentem. Két év múlva elváltunk.
  178. Érettségi után az orvosi egyetemre jelentkeztem.
  179. Reggel indultunk. Nem is …, inkább már dél volt.
  180. A gyerek nagyon lázas. Ki kell hívnunk az orvost.
  181. A következő megállónál szálljon át a 7-es buszra.
  182. Ez a táska olyan nehéz, hogy nem tudom felemelni.
  183. Miklós elfogadta a meghívásunkat, mégsem jött el.
  184. Mindenki más hazament, de János tovább dolgozott.
  185. A múlt héten meglátogatott egy külföldi ismerősöm.
  186. Az elmúlt években ez a falu teljesen megváltozott.
  187. Mielőtt bementünk a boltba, megnéztük a kirakatot.
  188. Olyan tiszta a víz, hogy látni lehet a tó fenekét.
  189. Pihentem egy kicsit, azután felhívtam a barátomat.
  190. A párizsi járat utasai fáradjanak a négyes kapuhoz.
  191. A postán maradó levelet az ötös ablaknál veheti át.
  192. Budapesten mennyi nyáron a legmagasabb hőmérséklet?
  193. Már láttam ezt a filmet, de szívesen megnézem újra.
  194. Annyi pénzt vittem magammal, amennyi szükséges volt.
  195. Először orvos akartam lenni, de végül mérnök lettem.
  196. Engedje meg, hogy bemutatkozzam! Kiss András vagyok.
  197. Szombaton a villamoson találkoztam egy ismerősömmel.
  198. Kedves tőled, hogy segítettél hazavinni a csomagokat.
  199. Nagyon unom a tévében a politikát és a politikusokat.
  200. Talán azt akarja mondani, hogy “Minden kezdet nehéz”?
  201. Állítsa be a sebességet, és kapcsolja be a készüléket!
  202. Kati vacsorát főzött. Ezalatt a gyerekek tévét néztek.
  203. Miközben a vonatra vártunk, a családról beszélgettünk.
  204. Sajnos kiment a fejemből, hogy délután értekezlet van.
  205. Köszönöm, már (sokkal) jobban vagyok. És ön (hogy van)?
  206. Szombat este társaság lesz nálunk. Nincs kedve eljönni?
  207. Köszönöm, már (sokkal) jobban vagyok. És te (hogy vagy)?
  208. Szombat délután és vasárnap is van ügyelet a rendelőben.
  209. Úgy tervezzük, hogy idén Olaszországba megyünk nyaralni.
  210. És akkor jött egy olyan … na, … egy olyan nagy teherautó.
  211. Mit szól ahhoz, hogy holnap kicseréljük az autó motorját?
  212. Zsófi az egész osztályt meghívta a születésnapi bulijára.
  213. Este hatkor fogadás lesz a konferencia résztvevői számára.
  214. Nagyon hálás vagyok Önnek, hogy kijött értem a repülőtérre.
  215. Péntek este kis összejövetelt tartunk. Örülnék, ha eljönne.
  216. Szeretném hangsúlyozni, hogy még nem írtuk alá a szerződést.
  217. Ennek az autónak a legnagyobb sebessége 160 kilométer per óra.
  218. Remélem, ilyen szép marad az idő., Hány napig fog itt maradni?
  219. Nem nyugtalankodsz, hogy még mindig nem adta vissza a kölcsönt?
  220. Miután befejeztem az egyetemet, egy vállalatnál helyezkedtem el.
  221. Miniszter úr, szeretném bemutatni egyik munkatársamat, Kiss Gézát.
  222. Kérek egy üveg bort, két tábla csokoládét és egy csomag cigarettát.
  223. Péter képes arra, hogy egész éjjel igyon. Péter majdnem mindig késik.
  224. Ki kell kapcsolni a készüléket, és ki kell cserélni a hibás biztosítékot.
  225. Először rendeld meg a vacsorát, azután fogyaszd el, utána pedig fizesd ki!
  226. Inkább Péter menjen. Egyrészt jól beszél svédül, másrészt ismeri a résztvevőket.
  227. Először is, a dohányzás árt az egészségednek, másodszor pedig zavarja a többieket.
  228. Először megváltottam a jegyemet, azután vettem egy újságot, végül ittam egy sört a büfében.
  229. Először bemegyünk a Vármúzeumba, azután megnézzük a Mátyás-templomot, végül pedig sétálunk egy kicsit a Halászbástyán.

Szólj hozzá!

Címkék: angol példamondatok alapfok

A bejegyzés trackback címe:

https://bsnyelvtanfolyam.blog.hu/api/trackback/id/tr6316681224

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása