Brain Storming nyelvtanulási segédletei

BRAIN STORMING három évtizedes nyelvoktatási és fordítói tapasztalata és gyakorlata által kiérlelt módszerek és segédletek tárháza.

Bejegyzések

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

750 angol középfokú mondat és fordítása (51-100)

2012.06.27. 00:48 aforizmágus

1.        My brother goes to school, he is eight years old.(10)

A (fiú)testvérem iskolába jár, 8 éves.

2.        I have decided to go and stay with Mum for a few days.(13)

Úgy döntöttem, hogy elmegyek és Anyánál leszek / maradok / szállok meg / lakok néhány / pár napig.

3.        He drank half glass of milk.(6)

Megivott fél pohár tejet.

4.        You write a letter to your cousin. How do you finish it? - Lots of love.

Levelet írsz az unokatestvérednek. Hogyan fejezed be? - Sok szeretettel.

5.        The girl whose book I borrowed was in my class.(10)

A lány, akinek a könyvét kölcsönkértem / kölcsönvettem, az osztályomban volt.

6.        If he asks me, I'll stay.(7)

Ha megkér / megkérdez, maradok / maradni fogok.

7.        "How long has he been doing that puzzle?" - "For a few minutes."(12)

Mióta csinálja már azt a kirakót? - Néhány perce.

8.        My father's sister is my aunt.(7)

Az apám lánytestvére a nagynéném.

9.        "I've got two tickets. Which do you want to take?"  - "None."(12)

Van két jegyem. Melyiket akarod (elvenni / elvinni)? - Egyiket sem. / Semelyiket.

10.     I wish I had passed the exam.(7)

Bárcsak átmentem volna a vizsgán!

11.     He was running down the platform. That means he was running along it.

Végigfutott a peronon. Ez azt jelenti, hogy hosszában futott (rajta).

12.     Between you and me, she has had four divorces.(9)

Közted és köztem / kettőnk szólva / maradjon, neki volt már négy válása.

13.     People travel on crowded buses, which is bad for their health.(11)

Az emberek zsúfolt buszokon utaznak, ami rosszat tesz / nem tesz jót / árt az egészségüknek.

14.     They all live in this village.(6)

Ők mind ebben a faluban laknak.

15.     His father would not permit his marrying our daughter.(9)

Az apja nem engedné, hogy el- / feleségül vegye a lányunkat.

16.     The earth travels round the sun at great speed.(9)

A Föld nagy sebességgel kering a nap körül / kerüli meg a napot.

17.     You must read that letter, it contains important information.(9)

Muszáj elolvasnod / El kell olvasnod azt a levelet, fontos információkat tartalmaz.

18.     "Shall I call for you?" - "No, I'll get a taxi and I meet you at the station."(18)

Beugorjak érted? - Nem, majd fogok egy taxit és találkozunk a pályaudvaron / kimegyek elég a pályaudvarra.

19.     I'll start learning as soon as I get home.(10)

El fogok kezdeni tanulni, amint / mihelyt / ahogy hazaérek / hazaértem.

20.     I am looking for a flat. Can you help me?(9)

Éppen lakás keresek. Tudsz (nekem) segíteni?

21.     Why don't you come shopping with me?(8)

Miért nem jössz el velem vásárolni?

22.     In winter one has to turn on the light early in the afternoon.(13)

Télen már kora délután fel kell kapcsolni a világítást.

23.     You mustn't smoke here. The notice says: "No smoking".(10)

Nem szabad itt dohányoznod / dohányozni. A feliraton az áll / A felirat szerint: "Tilos a dohányzás! / Dohányozni tilos!"

24.     I am afraid my wife is seriously ill. She is very thin and has been losing weight.(16)

Attól tartok / Sajnos / Félek, a feleségem súlyos(an) beteg. Nagyon sovány és egy ideje folyamatosan fogy.

25.     I heard him singing in the bathroom. He has a terrible voice.(12)

Hallottam énekelni a fürdőszobában. Szörnyű hangja van.

26.     Greg studied at Harvard for a year. He met many interesting people there.(13)

Greg egy évet tanult a Harvardon. Sok érdekes emberrel találkozott / ismerkedett meg ott.

27.     I hope the weather will clear up soon. I want to go out.(13)

Remélem az idő(járás) hamar(osan) / gyorsan kiderül / kitisztul. El akarok menni valahová / ki akarok menni / mozdulni.

28.     Do you have a bath every day?(7)

Fürdesz minden nap?

29.     He wanted to talk to me but I kept on working and refused to listen.

Beszélni akart velem, de én nem hagytam abba a munkát / én csak dolgoztam tovább és nem voltam hajlandó figyelni rá / meghallgatni.

30.     They paid me for the books.(6)

Fizettek nekem a könyvekért. / Kifizették nekem a könyveket.

31.     Washington is hot in the summer, isn't it?(9)

Washington nyáron meleg, ugye?

32.     Could you lend me this book? I'd like to read it.(12)

Kölcsön tudnád adni nekem ezt a könyvet? Szeretném elolvasni.

33.     "Have you ever eaten salmon?" - "Yes, I ate some at Tom's party last week."

Ettél már / valaha lazacot? - Igen, múlt héten ettem Tom bulijában / buliján.

34.     "You are standing on my foot." - "Sorry!"(7)

A lábamon áll! - Bocsánat! / Elnézést!

35.     Yesterday she asked the policeman where she could park her car.(10)

Tegnap megkérdezte a rendőrt, hogy hol parkolhat(na) (le) / tud leparkolni a kocsijával.

36.     They are twins. One is exactly like the other.(9)

(Ők) Ikrek. Az egyik pontosan olyan, mint a másik.

37.     I have been in this school for two years, which means I am halfway through.(15)

2 éve vagyok ebben az iskolában, ami azt jelenti, hogy a felén túl vagyok.

38.     Ancient documents have been found in this cupboard.(8)

Ősi dokumentumokat találtak ebben a szekrényben.

39.     "You are not English, are you? Where do you come from?" - "I'm Italian."

Maga nem angol, ugye? Honnan jött / származik? - Olasz vagyok.

40.     She hasn't written to me since we met last year.(10)

Nem írt nekem azóta hogy tavaly / múlt évben találkoztunk.

41.     I want to talk to him. He may be able to solve the problem.(14)

Beszélni akarok vele. Lehet, hogy / Talán ő képes meg- / meg tudja oldani a problémát.

42.     I must ask my boss if I can take a day off.(12)

Meg kell kérdeznem a főnököm, hogy kivehetek-e egy nap (szabadság)ot.

43.     My menu is in English, but I don't know any of these dishes.(13)

Az étlapom angolul van, de nem ismerem ezek közül a fogások közük egyiket sem. / egyik fogást sem ezek közül.

44.     It can't be helped if he doesn't come.(10)

Nem lehet mit tenni / azon segíteni, ha nem jön.

45.     What is your favourite game?(5)

Mi a kedvenc játékod?

46.     "When did your mother last wash this jacket?" - "She hasn't washed it since I bought it."

Mikor mosta ki anyád utoljára ezt a dzsekit / zakót? - Nem mosta ki azóta, hogy / amióta megvettem.

47.     It may rain later, you'd better take a coat.(8)

Lehet, hogy később esni fog, / Később eshet (az eső), jobb lesz / jobban teszed, ha viszel egy kabátot.

48.     "Why didn't you come to see me last night?" - "If I had known your address, I would have gone."

Miért nem jöttél meglátogatni (engem) tegnap este / éjjel? - Ha tudtam volna a címedet, elmentem volna.

49.     The Dutch live in the Netherlands.(6)

A Hollandok Hollandiában élnek.

50.     "Did you catch your train?" - No. Just as I was running down the platform the train left."

Elérted a vonatod? - Nem. (Már) Éppen futottam a peronon, amikor a vonat elment. / A vonat elment, éppen ahogy / amikor futottam a peronon.

***

Folyt. köv.

Szólj hozzá!

Címkék: angol angol tananyag példamondatok középfok

A bejegyzés trackback címe:

https://bsnyelvtanfolyam.blog.hu/api/trackback/id/tr204613744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása