Brain Storming nyelvtanulási segédletei

BRAIN STORMING három évtizedes nyelvoktatási és fordítói tapasztalata és gyakorlata által kiérlelt módszerek és segédletek tárháza.

Bejegyzések

Friss topikok

Címkék

Címkefelhő

750 angol középfokú mondat és fordítása (551-600)

2012.08.08. 09:33 aforizmágus

1.        They started building that house two years ago and haven’t finished it yet.

Elkezdték építeni azt az épületet két évvel ezelőtt és még nem fejezték be.

2.        This man always wears black shoes. 6

Ez a férfi mindig fekete cipőt visel.

3.        You ought to have come yesterday. 6

Tegnap kellett volna jönnöd.

4.        „What is that thing?” - „I don’t know what it is.” 10

Mi az a dolog? - Én nem tudom, hogy mi az.

5.        You are right, Genova is in Italy. 7

Igazad van - Genova Olaszországban van.

6.        Books are stolen from the library much too often. 9

Túlságosan gyakran lopnak el könyveket a könyvtárból.

7.        He has invited dozens of friends to his party, so there will be lots of people present.

Több tucat barátját hívta meg a bulijába, így sok ember lesz jelen.

8.        He arrived at the station at 4 pm. 7

Délután 4-kor érkezett a pályaudvarra.

9.        „I suppose John was 30 years old when he married Judith.” - „Yes, he must have been thirty when he married her.” 18

Feltételezem / Azt hiszem, John 30 éves volt, amikor feleségül vette Judith. - Igen, biztosan 30 volt, amikor elvette őt / összeházasodott vele.

10.     I would have stopped if I had seen the sign. 10

Megálltam volna, ha láttam volna a táblát.

11.     „I’ll pay you by cheque.” - „I’d rather you paid me cash.” 13

Csekkel fogok fizetni. - Jobb szeretném, ha készpénzzel fizetnél nekem.

12.     I bought an English book to read. 6

Vettem egy angol könyvet olvasni.

13.     Michael played a very good game at the party. 8

M. egy nagyon jó játékot játszott a buliban.

14.     I spent two weeks in London last year. I visited the British Museum every day. 13

2 hetet töltöttem Londonban tavaly. Minden nap meglátogattam a British múzeumot.

15.     You visit a friend in hospital. What do you say when you leave? - „Get well soon!”

Meglátogatod egy barátod a kórházban. Mit mondasz, amikor távozol? - Mihamarabbi gyógyulás!

16.     He finished reading the letter. 5

Befejeztem a levél olvasását.

17.     We saw two pairs of jeans in the shop window. 10

Láttunk két farmernadrágot a kirakatban.

18.     This street is narrower than that one. 7

Ez az utca keskenyebb / szűkebb, mint az.

19.     „Did you forget Mary’s birthday?” - „No, I sent her a gift.” 11

Elfelejtetted Mary szülinapját? - Nem, küldtem neki egy ajándékot.

20.     „Have they got a cat in their house?” - „Yes, they have.” 11

Van neki macskájuk a házukban / otthon? - Igen, van nekik.

21.     „Is this your book?” - „No, it’s not mine.” 9

Ez a te könyved? - Nem, nem az enyém.

22.     While I was waiting for Peter to call, I fell asleep. 10

Míg vártam, hogy Peter fölhívjon, elaludtam.

23.     It takes a letter 7 days to get to England. 8

7 napba telik egy levélnek, hogy eljusson Angliába.

24.     We’ve never had much trouble with our TV set. 9

Nekünk még soha nem volt sok problémánk a TV-nkkel.

25.     If you take this medicine, it will do you good. 10

Ha beveszed azt a gyógyszer, jót fog neked tenni.

26.     Jane has some money in her bag. 6

Jane-nek van egy kis pénze a táskájában.

27.     Skiing is too expensive, I’ll have to give it up. 11

A síelés túl drága, fel kell hogy hagyjak vele.

28.     „Have you booked your hotel room?” - „I wrote to the hotel last week but they haven’t answered yet.”

Lefoglaltad már a hotelszobádat? - Írtam a hotelnek a múlt héten, de nem válaszoltak még.

29.     Peter isn’t here and John has not come either. 8

Peter nincs itt, és John sem jött még.

30.     You can always look up her address in the directory if you have forgotten it. 15

Mindig ki tudod keresni a címét egy telefonkönyvben, ha elfelejtetted.

31.     Tom was an old friend of mine. I was sorry to hear of his death. 14

Tom volt az egyik régi / öreg barátom. Sajnálattal hallottam / értesültem a haláláról.

32.     All forms should be filled in in ink. 8

Minden nyomtatványt tollal / tintával kellene kitölteni.

33.     He did not let me get my book. 8

Ő nem hagyta, hogy visszakapjam a könyvemet.

34.     „Where did she spend her holidays?” - I asked her where she had spent her holidays. 15

Hol töltötte ő a szabadságát? - Megkérdeztem tőle, hogy hol töltötte a szabadságát?

35.     Most children are given more toys than they can play with. 11

A legtöbb gyereknek több játékot adnak, mint amivel játszani tudnak.

36.     You mustn’t strike a match, the room is full of gas.12

Nem szabad gyufát gyújtanod / gyújtani, a szoba tele van gázzal.

37.     He drank half a glass of milk. 7

Megivott egy fél pohár tejet.

38.     I don’t know what has happened to him. 9

Nem tudom, hogy mi történt vele.

39.     „I have won first prize in the competition.” - „Congratulations!” 9

Első díjat nyertem a versenyen. - Gratulálok!

40.     The woman who took this photograph liked me. 8

Az a nő, aki ezt a fényképet csinálta, kedvelt engem.

41.     By the time you get home, supper will be ready. 10

Mikorra hazaérsz, a vacsora kész lesz.

42.     I am looking for a used car. Could you recommend me one? 12

Használt autót keresek.Tudnál nekem ajánlani egyet?

43.     She said, „I miss him”. That means she wants to see him very much.

Ő / A lány azt mondta "Hiányzik (nekem)". Ez azt jelenti, hogy nagyon látni akarja őt.

44.     Where is the post office? Is it very far from here? 11

Hol van a posta? Nagyon messze van innen?

45.     „Will you buy a new car?” - „It all depends. If I have enough money, I will.”

Új autót fogsz venni? - Minden attól függ. Ha lesz elég pénzem, akkor fogok.

46.     „Have you paid the bill?” - „Yes, I paid it while you were away.” 12

Kifizetted már a számlát? - Igen, kifizettem, amíg te odavoltál.

47.     „Are you going by car?” - „No, I prefer going on foot.”11

Kocsival mégy / fogsz menni? - Nem, jobban szeretek gyalogolni.

48.     Things have changed since I was a girl. 8

A dolgok megváltoztak, amióta kislány voltam / kislánykorom óta.

49.     American children watch television 36 hours a week. 7

Az amerikai gyerekek 36 órát nézik a TV-t egy héten.

50.     Please excuse me for being late. 6

Kérlek, bocsáss meg nekem, hogy késtem / a késésért.

Szólj hozzá!

Címkék: fordítás angol angol tananyag példamondatok középfok

A bejegyzés trackback címe:

https://bsnyelvtanfolyam.blog.hu/api/trackback/id/tr904647865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása